بهترین درمان برای خشم چیست؟
نوشته شده توسط : یک دوست

 

کودکان در ابتدا نحوه کنار آمدن با خشم را از والدین یا مراقبان خود یاد می گیرند و اغلب از شیوه های ضعیف مقابله با خشم تقلید می کنند. افرادی که سابقه سوء استفاده جنسی، فیزیکی یا عاطفی دارند نیز بیشتر با مشکلات خشم دست و پنجه نرم می کنند. خشم یک احساس قدرتمند انسانی است و طبیعی است که آن را مانند هر احساس دیگری احساس کنیم. خشم یکی از رایج ترین احساسات انسان است و به اندازه شادی، ناامیدی، ترس یا انزجار اساسی است.

طغیان ها می توانند تأثیر منفی بر ترنگ چین، کار و روابط اجتماعی فرد داشته باشند. مردان عمدتاً زمانی که احساس می کنند قادر به کنترل یا رفع مشکلات بین فردی و مشکلات عملی نیستند، احساس خشم می کنند. از نظر بیولوژیکی، مردان نیز هنگام عصبانیت واکنش فیزیکی بسیار قوی دارند. اگرچه بسیاری از مردان گزارش می دهند که یاد گرفته اند به درگیری احتمالی با کناره گیری واکنش نشان دهند، خشم باعث ایجاد تنش رها نشده ای می شود که ممکن است از طریق اعمال فیزیکی ناامیدی (پرتاب چیزی، فریاد زدن) تخلیه شود. به ویژه مردان در معرض خطر افزایش فشار خون، حمله قلبی و سکته مغزی هستند، اگر عصبانیت آنها به طور سازنده کنترل نشود.

در زیر، برخی از مداخلات را فهرست کرده ایم که ممکن است هنگام کار با فردی که خشم مشکل ساز دارد، مفید باشد. یک متاآنالیز ترکیبی از 50 مطالعه و 1640 شرکت کننده نشان داد که افرادی که CBT برای عصبانیت دریافت می کنند، نتایج مثبت بیشتری نسبت به 76 درصد از افرادی که درمان نداشتند، داشتند (بک و فرناندز، 1998). در نهایت، اگر خشم در خدمت منافع، سلامتی یا روابط شما نباشد و/یا مشکلاتی در زندگی شما ایجاد نکند، احتمالاً ناکارآمد است (لنچ، 2004).
جهت مشاهده مقالات دیگر به سایت https://www.zibaknari.ir مراجعه کنید.

کتاب های مدیریت خشم و کتاب های کار برای درمانگران و کودکان

ما اغلب مدیریت خشم را با این ابزار شروع می کنیم، زیرا مشتریان ما از دیدن این که برخی علائم هشداردهنده نشان می دهند که عصبانیت آنها در حال افزایش است شگفت زده می شوند - آنها فقط سریع نمی شوند. این می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی تأثیر بگذارد - بر روابط، شغل و رفاه کلی شما تأثیر بگذارد. با این حال، راه هایی برای کنترل مؤثرتر خشم و کاهش تأثیر آن بر زندگی روزمره تان وجود دارد.

اغلب شما احساس خشم (یا مقداری از احساسات در طیف خشم - آزرده، ناامید، ناراحت) می کنید، حتی اگر هر روز کوتاه مدت باشد. درمان مدیریت خشم اغلب مبتنی بر این باور است که دانش قدرت است. مسلح کردن خود به دانش درباره خشم (و درک کاملتر آن) می تواند به شما قدرت تشخیص و کنترل احساسات خود را در هر موقعیتی بدهد. اغلب مواقعی وجود دارد که شرکت یک فرد مهم در زندگی ما در یک جلسه می تواند مفید باشد. برخی از مشتریان می خواهند شخصی را با خود بیاورند تا بتوانند روی مسائل بین فردی خود کار کنند.

آنها به دنبال رفع نیاز روزافزون به خدمات مدیریت خشم در سازمان ها، بیمارستان ها، مدارس و جوامع هستند. اگر در حال حاضر با یک مشتری برای بهبود مهارت ها و آگاهی مدیریت خشم کار می کنید، این ابزارها و تمرین های رایگان ممکن است برای جلسات شما مفید باشند. تجربه منظم احساسات منفی مانند خشم می تواند منجر به فعال شدن مزمن سیستم پاسخ به استرس بدن شود (دیویدسون و مستوفسکی، 2010).

افراد مبتلا به سایر مشکلات سلامت روان ممکن است لازم باشد ابتدا این مشکلات اساسی را برطرف کنند. همه ما هر از گاهی احساس خشم یا سرخوردگی را تجربه می کنیم زیرا این یک واکنش طبیعی انسانی است. با این حال، خشم اگر به شما و/یا سایر افراد اطرافتان آسیب برساند مشکل ساز می شود. علائم مسائل خشم می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما معمولاً طغیان خشم با گذشت زمان منظم تر و بدتر می شود و در نتیجه نیاز به درمان مدیریت خشم است. درمان شناختی-رفتاری یک روش درمانی بسیار موثر برای کنترل خشم است.

بهترین درمان برای خشم چیست؟

در صورت وجود، مطمئن شوید که هر توصیه ای را در مورد لیست ارائه دهندگان سلامت روان شرکت بیمه خود بررسی کنید. کنار آمدن با ناامیدی می تواند طاقت فرسا باشد، اما مجبور نیستید اجازه دهید آن را ایجاد کند یا زندگی شما را تسخیر کند. نوشتن همچنین می تواند به فرد کمک کند تا افکاری را که به خشم نامتناسب کمک می کنند شناسایی و تغییر دهد. مدیریت درمانی می تواند در جلسات گروهی یا مشاوره های فردی با یک مشاور یا روان درمانگر انجام شود. اینها می توانند به آرام کردن فرد کمک کنند یا حواس او را به اندازه کافی منحرف کنند تا افکار را به روشی سازنده پردازش کنند.

دریافت کمک مدیریت خشم

خشم مزمن ممکن است بر عزت نفس شما تأثیر بگذارد و باعث شود احساس گناه و گوشه گیری کنید. این جلسات با رهبری یک متخصص، به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا به طور منظم، مانند هفتگی یا ماهانه، دور هم جمع شوند. همچنین ممکن است یاد بگیرید که چگونه خشم خود را به گونه ای ابراز کنید که بر دوستان، خانواده و همکارانتان تأثیری نداشته باشد. اگر احساس می کنید خشم شما زندگی شما را تحت تأثیر قرار داده است، ممکن است یک درمانگر تکنیکی به نام روان درمانی را توصیه کند.

تحقیقات نشان داده است که «اجازه دادن به خشم» در واقع خشم و پرخاشگری را تشدید می کند و هیچ کمکی به شما (یا شخصی که با او عصبانی هستید) در حل این وضعیت نمی کند. خشم اغلب به عنوان یک احساس "بد"، بی پروا یا غیر مفید نشان داده می شود. اما در حالی که عصبانیت گاهی اوقات می تواند منجر به رفتار مخرب تر شود، عملکرد محافظتی مهمی از خود دارد که می تواند به ایجاد خیر اجتماعی کمک کند (لامبرت، اده، و هانسون، 2019). مشاوره می تواند برای طیف گسترده ای از مشکلات و مسائل از جمله مدیریت خشم استفاده شود.

تعداد جلسات مشاوره ای که ممکن است نیاز باشد در آن شرکت کنید به شدت مسائلی که برای مشاوره آورده اید بستگی دارد. ما مشتریانی را از سه جلسه تا بیش از یک سال دیده ایم. ما پیشرفت شما را در طول فرآیند مشاوره بررسی خواهیم کرد تا مطمئن شویم که در تلاشیم تا دیگر نیازی به مشاوره نداشته باشید.

اینها تنها تعدادی از مزایای متعدد مشاوره مدیریت خشم است. نه تنها انجام دهید
برای مشاهده مقالات دیگر در وبسایت، به آدرس https://www.refahtamir.ir مراجعه کنید.

از دست دادن عصبانیت در محل کار ممکن است باعث شود که همکارانتان کارها را به روش شما انجام دهند. به یاد داشته باشید، شما نمی توانید خشم را از بین ببرید - و اگر می توانستید ایده خوبی نخواهد بود. با وجود تمام تلاش های شما، اتفاقاتی رخ می دهد که باعث عصبانیت شما می شود. و گاهی عصبانیت قابل توجیه خواهد بود. زندگی پر از ناامیدی، درد، از دست دادن و اقدامات غیرقابل پیش بینی دیگران خواهد بود.





:: موضوعات مرتبط: مشاوره روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی , مرکز مشاوره روانشناسی , درمان خشم , خدمات مشاوره روانشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: